17 May 2007

Sommer og barnebarn.

Om fjorten dager kommer vår kjære eldste datter hjem med mann og barn. Du verden hvor vi gleder oss. Når vi ser de bare to ganger i året, er det ekatra stas når vi kan være sammen.
Fire flotte jenter, det blir gøy. Barnebarn er noe helt spesielt. Vi har det travelt med å gjøre det koselig for de både her hjemme og i Bortistua.
På tunet i Bortistua, har bestefar det travelt med å sette opp en stor fin disse med hus og sklie. Jeg pynter opp barnerommet så godt jeg kan.
Det henger bamser i taket og bilder og hyller på veggene. Dukkene er tatt fram og masse fine dukkeklær. Her blir det litt av hvert å leke med.

Så skal vi bake, det liker både bestemor og barna. Ute på tunet, skal vi leke slå på ringen, sisten og sparke fotball. Her er det stor plass og boltre seg på.
Utenfor kjøkkenvinduet, går villsauene med lammene sine, både sorte og hvite. Det gjør det ekstra koselig, vi er på landet. Når jeg ser på de sorte og hvite lammene, så tenker jeg på at vi snakker ofte om det sorte får i familien. Det kan være deg eller meg. Men det er da bare utenpå, alle er vi ikke like inni. Det er så bra at vi er forskellige, det setter farve på tilværelsen.

Vi håper på at vi får mye besøk av både voksne og barn, det liker vi godt.

5 comments:

Victoria said...

Jeg gleder meg til å komme tilbake til bortistua og fortsette den intelligente samtalen jeg hadde med et par av sauene. Også vil jeg prøve sklia.

Ingeborg said...

Vi gleder oss også til du kommer på besøk igjen. Det var så koselig de dagene vi hadde sammen.

Anonymous said...

Hei tante!
Sorry at jeg ikke har skrevent noen kommentar på så veldig lenge, men jeg har vært generelt lite aktiv på internett. Har vært så dårlig på å oppdatere min egen blog, som videre har ført til at jeg ikke har orket å kommentere på andres.. Ond sirkel :( Men nå er jeg tilbake! Håper det blir mer tid framover hvor jeg kan lese mange bloger og bli flinkere til å oppdatere min egen! Håper du har det gull ellers!

Paul :)

Anonymous said...

Hei!
jeg blir med mamma i bursdagen til Ingeborg! Gleder meg til og bli kjent med Bok og Øn:)Stor klem fra Jennie i bergen:)

Ingeborg said...

Hei Jennie !

Så flott at du blir med i bursdagen min. Du kan tro at vi alle sammen gleder oss til å se deg. Veldig koselig for Bok og Øn også.