03 February 2008

La Gomera

Etter en fantastisk koselig juleuke hos Lee og Victoria var det på tide å komme seg til varmere strøk. Flyturen til kanariøyen var fylt med god stemning og en kaptein som hele tiden underholdte med morsomme kommentarer og gode historier - slik det skal være på en ekte chartertur. I et strålende vær landet vi i Tenerife og derifra tok vi båten til La Gomera.

Vel framme gledet vi oss til å utforske en spennende øy med flott natur og badestrender med lavasand. Det ble heldigvis ingen vulkanutbrudd den uken vi besøkte øya.
Nyttårsaften ble feiret på en restaurant like ved der vi bodde, med super service og god mat. Resten av kvelden feiret vi på balkongen vår.

To av dagene leide vi bil. Vi kjørte opp i fjellet hvor veiene var smale, men med en god sjåfør og englevakt er vi alltid trygge! På toppen av fjellet var en trollsk stemning i regnskogen hvor tåken lå tykt mellom trærne. Fasinerende var det også å se all kaktusen som vokste på fjellet.
Vi besøkte b.la en liten fiskelandsby (Playa St. Diago La Gomera) hvor vi nøt et herlig fiskemåltid nede ved sjøen.

Det var litt vemodig å reise fra den herlige øya og hjem til kalde Norge, med flyforsinkelser og ventetid på Gardemoen før vi endelig landet på Kvernberget kl. 02:30.



Lee og Ole gasser seg med kylling mens vi damene nøyer oss med en salat.

Nyttårsaften spiste vi en skinkeforret og lam som hovedrett

Et alltid nyforelsket par

Utsikt fra fjelltoppen

8 comments:

Victoria said...

Kjempekoselig å feriere sammen med dere to! Vi gjør det gjerne igjen:)

Stella said...

Voff - jeg savner bestemor - voff voff!

David S said...

Så koselig å se fra dere igjen tante :)

Ingeborg said...

Vic.
Hils Stella, vi see snart.

Ingeborg said...

Hei David.

Håper at du kommer hjem i påsken, da er du velkommen til Møst.

Anonymous said...

Hei!
Kjempekjekt at du har oppdatert bloggen din, mamma. Jeg må se å gjøre noe med min blogg snart jeg også. Ser ut til at dere hadde en kjempetur til Tenerife. Det fortjener dere!

Klem fra MArit

Ingeborg said...

Marit.

Gleder meg til du oppdaterer bloggen din:)

Anonymous said...

Hei Ingeborg! :)
Jeg fikk ikke noe mindre lyst på en sydentur av dette! Men det blir nok ikke noen sydentur her med det første.
Får heller kose meg hjemme med baby en stund... :)

Torild.